Для начала - один из важнейших аргументов в пользу того, что переоборудование грузового микроавтобуса в пассажир необходимо проволить на сертифицированных СТО. С оформлением документов и перерегистрацией. По сути штраф такой же, как и за ДТП с пострадавшими... или за алкоголь..... Закон "О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины относительно усовершенствования регулирования отношений в сфере обеспечения безопасности дорожного движения", принятый Верховной Радой в конце сентября 2008 гю вступил в силу с 17 ноября 2008 г. | |
Нарушение | Старые штрафы | Новые штрафы | |
ДТП и пострадавшие Нарушение правил безопасности дорожного движения или эксплуатации транспорта лицом, управляющим транспортным средством, в результате чего пострадавшему нанесены телесные повреждения средней тяжести Ст. 286 Уголовного кодекса | до 100 необлагаемых налогом минимумов доходов граждан (до 1700 грн.) | от 200 до 500 необлагаемых налогом минимумов доходов граждан (от 3400 до 8500 грн.) | |
Переоборудование транспорта Нарушение действующих на транспорте правил безопасности движения, а также правил, норм и стандартов изготовления, переоборудования, ремонта транспортных средств, обусловившее гибель людей или другие тяжкие последствия Ст. 291 Уголовного кодекса | до 100 необлагаемых налогом минимумов доходов граждан (до 1700 грн.) | от 200 до 500 необлагаемых налогом минимумов доходов граждан (от 3400 до 8500 грн.) |
Что считается "переоборудованием" ?
Огромное количество сообщений в форумах по поводу того что же считать переоборудованием?
*** Я живу на Украине. Черниговская обл. На днях меня остановил ГАИшник и заглянул в салон моего Форда. В техпаспорте у меня указано 6 мест с местом водителя. Фактически имеется 4. Пробовал доказать что снял сидения для перетяжки - не помогло. Протокол и все. За что? Говорит, за переоборудование автомобиля. Короче, помог только "Звонок другу". Как быть дальше? Насколько законны требования инспектора? Может, кто сталкивался с подобными ситуациями?
*** ...если на японский грузовичрк 1,5 тонник категории В в кузов поставить (или сделать) будку - не будет ли на техосмотре это считаться переоборудованием авто? Если да - то как поступить? И на дорогах будут ли докапываться...
*** Поставил 3 сидушки, катался пол-года, но как всегда всему есть предел. Остановили... говорю - это я перевожу в гараж сидения. А мент мне - а почему прикручены? Ну так по правилам - говорю - я обязан надежно закрепить груз, вот и закрепил... А почему пассажиров тогда везешь? А это лица сопровождающие груз... Ну обошлось в 50 гривен...
Итак- что же такое "переоборудование"?
Заміна двигуна або кузова, інших складових частин, що мають ідентифікаційні номери, а так само заміна кольору, марки або моделі транспортного засобу вважається переобладнанням такого транспортного засобу
Ну и конечно же пресловутое дополнение №5
Додаток N 5
до постанови Кабінету Міністрів України
від 7 вересня 1998 р. N 1388 (в редакції постанови Кабінету
Міністрів України від 18 серпня 2000 р. N 1276)
ВИМОГИ
до транспортних засобів, що переобладнуються для перевезення пасажирів
1. Автомобілі-фургони, переобладнані в автобуси для перевезення пасажирів на регулярних автобусних маршрутах, повинні відповідати вимогам ГОСТу 28345-89 (для мікроавтобусів з кількістю пасажирських місць від 9 до 16) та ГОСТу 27815-88 (для автобусів з кількістю пасажирських місць понад 16).
2. Автомобілі-фургони, переобладнані в спеціальні транспортні засоби, які використовуються для перевезення ремонтних бригад, спеціалістів тощо і не призначені для перевезення пасажирів на регулярних автобусних маршрутах, повинні відповідати таким вимогам:
1) перегородку між кабіною водія і вантажним відділенням автомобіля з суцільнометалевим кузовом необхідно демонтувати. Дозволяється встановлювати перегородку висотою не більше ніж 1200 мм від рівня підлоги;
2) розташування сидінь і проходи повинні відповідати вимогам ГОСТу 28345-89, якщо кількість пасажирських місць не більше 16 і ГОСТу 27815-88 - для більшої кількості пасажирських місць;
3) сидіння мають бути промислового виготовлення, які призначені для встановлення на пасажирських транспортних засобах і відповідають за розмірами - вимогам ГОСТу 28345-89 або ГОСТу 27815-88, за міцністю - ДСТУ 2543-94;
4) кріплення сидінь до силових елементів основи кузова здійснюється відповідно до вимог ДСТУ 2543-94;
5) у пасажирському салоні встановлюються вікна з травмобезпечного скла;
6) аварійні виходи (вікна, двері, люки) обладнуються за вимогами ГОСТу 28345-89 або ГОСТу 27815-88.
Аварійні виходи позначаються написом "Аварійний вихід", виконаним ззовні та з середини транспортного засобу.
Вікна, передбачені як аварійні виходи, повинні мати розміри не менше ніж 700 х 500 мм та розміщуватися на протилежних сторонах кузова транспортного засобу;
7) пасажирські двері обладнуються замками автомобільного типу, які відчиняються ззовні та з середини. Транспортні засоби у зоні дверного прорізу обладнуються поручнями та сходинками за вимогами ГОСТу 28345-89 або ГОСТу 27815-88;
8) конструкційні рішення протипожежного захисту виконуються за вимогами ГОСТу 28345-89 або ГОСТу 27815-88.
3. Переобладнані автомобілі-фургони для перевезення пасажирів з кількістю пасажирських місць до 8 повинні відповідати вимогам підпунктів 3) - 5) та 7), 8) пункту 2.
4. Кузови-фургони спеціалізованих вантажо-пасажирських автомобілів, які призначені для перевезення вантажів та ремонтних бригад, спеціалістів тощо, повинні відповідати вимогам підпунктів 2) - 8) пункту 2 та додатково обладнуються:
1) окремими дверима для входу і виходу пасажирів розмірами не менш як 650 х 1650 мм;
2) аварійним виходом (люк, вікно) розмірами не менш як 500 х 700 мм;
3) індивідуальними місцями для сидіння пасажирів;
4) пристроями для захисту від травмування у разі можливого зсуву вантажу або встановленого обладнання;
5) додатковими зовнішніми верхніми габаритними ліхтарями білого кольору в передній частині і червоного кольору у задній частині фургона за вимогами ГОСТу 8769-75;
6) пасажирський салон повинен мати внутрішнє облицювання, покриття підлоги, освітлення, вентиляцію, обігрів та світловий або звуковий зв'язок з водієм.
5. Встановлення газових балонів для стисненого природного газу чи для зрідженого нафтового газу та наявність будь-яких пристроїв і елементів паливної системи в пасажирських салонах транспортних засобів допускається тільки в спеціальному газонепроникному і герметично ізольованому від пасажирського салону кожусі (відсіці), який повинен мати вентиляційні канали, виведені в атмосферу.
Документы для переоборудования и перерегистрации ТС.
До переліку документів, що підтверджують відповідність переобладнаних транспортних засобів вимогам безпеки дорожнього руху, входять:
1) свідоцтво (або його копія) про погодження конструкції транспортного засобу, видане на даний вид переобладнання. Таке свідоцтво подається разом з актом приймання-передачі транспортного засобу за встановленою формою;
2) акт технічної експертизи за встановленою формою, виданий лабораторією або технічним (випробувальним) центром, акредитованими в системі УкрСЕПРО, ремонтним або сервісним підприємством, що має сертифікат відповідності державної системи сертифікації УкрСЕПРО на послуги з ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів;
3) акт приймання-передачі транспортного засобу за встановленою формою, який подається разом з документом про погодження переобладнання транспортного засобу. Переобладнання транспортних засобів шляхом заміни кузовів (рам), які мають ідентифікаційні номери, проводиться з дозволу реєстраційних підрозділів ДАІ.
У випадку переобладнання, що призводить до зміни повної маси транспортного засобу та її розподілу за осями, центру ваги, типу двигуна, його ваги і потужності, колісної бази чи колісної формули, систем гальмового і рульового керування та трансмісії, обов'язково також слід отримати погодження виробників транспортних засобів та їх складових частин або ДержавтотрансНДІпроект Мінтрансу чи Центру безпеки дорожнього руху при департаменті Державтоінспекції МВС.
Перереєстрація транспортного засобу у зв'язку із заміною двигуна здійснюється у всіх випадках зміни типу двигуна, його ваги, робочого об'єму і потужності. При цьому документи, що підтверджують законність придбання двигуна, не вимагаються.